Thursday, March 26, 2009

Janji..


"Walau ape pun yang terjadi, aku akan hidup dengan baek. Itu janjiku..janjiku dengan diriku sendiri. Takkan lagi menyiksa diri..walau pun tak mampu tuk meghapuskan setiap air mata, aku akan biarkan ia kering sendiri."



Bisikan itu yang tetiba datang dalam hatiku malam tadi. Malam tadi tak larat giler nak bagun. Pening + selsema = tido. Semalam dari pagi sampai malam, tak makan..tak de selera langsung. Tapi bile bisikan tu datang, aku jadi tetiba je bangkit dari tido dan ciapkan diri untuk solat maghrib. KepadaNya aku mohon agar dijauhkan segala malapetaka, keluh kesah dan kepadaNya juga aku mohon diberikan ketenangan. Saat itu, aku mula mengingatkan diriku tuk terus hidup dengan baek walau pe pun terjadi. Aku gagahkan diri gak tuk makan sebab perut aku memang blum terisi ape-ape pada hari tu. Selepas makan dan solat isyak, aku terus ke meja study. Berjihad menuntut ilmu. Kali ni lama benar aku study. Tak penah cam ni. Kalau kebiasaannye, tak sampai 2jam aku study, dh gugur syahid. Huhu.. Ade satu bende je yang menjadi persoalan kat hati aku. Rasanye tak perlulah diberitahu.. Mungkin ade la tu..Mungkin..dan seribu kali mungkin dalam hati ni. Aku hilangkan segala kemungkinan itu dengan study. Biar tak payah pikir bende tu..



Malam ni lepas kelas,ingat nak gi tengok bintang.. Nak tengok sangat-sangat.. Kalau rezeki aku, mungkin malam ni leh tengok bintang. Kalau tak, tak pe la..bukan rezeki aku kot. Sowi ek kawan-kawan..kalau korang tak dapat cari aku malam ni. Aku nak gi tengok bintang. Bukan date ye..Aku ngan diriku je. Tempatnye..rahsia. huhu..cubalah cari, kalau dapat..



Jangan risau, yana tak ape-ape..still akan hidup dengan baek.huhu..

No comments: