Sunday, February 6, 2011

Takkan ku menyerah kalah walau mimpi ku musnah

Okeh. Aku baru abes tengok gambar zaman matrik..haha. Segan silunye..tutup muka..huhu. Aku la budak yg paling orang tak kenal masa kat sana..huhu. Laen bebenor aku. Cam tak caya..semuanya dah berubah. Walau tak bape suka, aku tetap bersyukur..zaman matrik tempat aku mula melangkah..selangkah demi selangkah. Terkadang jatuh gedebuk..Aku masih bangun dengan bantuan teman-teman dan guru kat sana. Walaupun lebih banyak air mata dari senyuman, semua tu pengalaman. Bila la pulak aku dapat menjejakkan kaki kat bumi kulim. Teringin jugak nak gi sana. Dah..dah..sambung wat keje! hee~

Tak pernah sesaat daku meragui
Apa yang telah daku temui selama ini
Tak pernah sesaat daku menyesali
Apa yang telah aku nikmati
Apa ku alami
Selagi hayat dikandung badan

Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah
Harapanku hancur sayapku patah
Kan ku pancarkan cahaya seperti pelita
Ke serata dunia yang gelap gelita
Sehingga hembusan nafas yang terakhir


Tak pernah sesaat aku mencurigai
Apa yang telah aku kecapi setakat ini
Tiba saatnya kan ku tangisi
Pada yang pergi takkan kembali
Kembali lagi
Selagi hayat dikandung badan

Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah
Harapanku hancur sayapku patah
Kan ku pancarkan cahaya seperti pelita
Ke serata dunia yang gelap gelita
Sehingga hembusan nafas yang terakhir

Selagi jasadku belum terkubur
Selagi tubuhku belum ditimpa uzur
Pantang datuk nenek moyangku berundur

Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah
Harapanku hancur sayapku patah
Akan ku pancar cahaya seperti pelita ke seluruh dunia
Akan ku pancar cahaya seperti pelita ke serata dunia
Seperti cahaya

sangat suka ngan lagu ni..suka ngan lirik..suka ngan penyanyinya jugak..huhu =)
aku tak punya ape-ape kelebihan..so, aku kena lebih dalam study..

No comments: