Tuesday, September 6, 2011

Ngeri

Antara perkara yg boley wat jantung aku pecah adalah g jumpe doktor gigi.. Berpuluh-puluh kali pikir nak g jumpe ke tak..selama setengah jam tunggu doktor, selama tu la jantung ku berdegup kencang.. ngeri-ngeri..

Hari ni g melawat sahabat baik mase form4, doktor gigi..sebab tiap-tiap minggu g jumpe die. hehe.. Sesaje menghabiskan masa yg terluang dengan g periksa gigi.. supaya senyuman menawan =D

Doc : Awak ni masih blajar ke? kt mana?
Aku : A ah..kt kuantan
Doc : Nak wat ape ni hari ni
Aku : Doc, tolong check gigi..ingt nak cuci gigi..
Doc : Gigi awak byk lubang ni
Aku : Ye ke? Nak tengok..

Doktor bagi cermin kat aku..huhu..explain gigi mana yg rosak, gigi mana yg kena baiki balik..

Doc : Klu awak dk cni lagi saya boley wat temujanji..ni, nati awak wat kat kuantan ek?
Aku : Iye...baik..Doc, yg putih-putih kat gigi saya ni ape?
Doc : Owh, itu..mase kecik gigi susu awak tak tumbuh elok ataupun mase kecik awak terhantuk gigi kuat sangat..atau awak makan cekedis banyak sangat..
Aku : hihi
Doc : Awak ni kena kurangkan minum air nescafe, teh or air bikarbonat. Sume minuman tu wat gigi berwarna..banyak lagi minuman lain yg boley minum. Susu, milo...blablablabla...(sambil cuci gigi)

Wahai tuan doktor..aku suka sangat minum nescafe..macam mana nak kurangkan ni..(T_T)

Takut tak? Seram..huhu.. Sumber:Google

Saat ni mau pejam mata..lenguh kaki masak guna dapur yg tak berapa betul dan tekanan darahku tinggi bila bercakap ngan orang takde etika. Da la..senyum, tak perlu kata ape-ape =)

No comments: