Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, October 29, 2009

A loser, camper and climber..

There was 3 guys who is a Loser, a Camper and a Climber. Alkisahnye..3 org guys 2 pn pergi la kat kt gunung yang plg tinggi kat daerah mereka. Mereka konon2 nye bercadang nak daki gunung 2. Sesampai je kat kaki gunung, mereka berdiri sambil memandang ke arah puncak gunung tersebut.

Tetibe, si Loser 2 pn berkata " weh, aku xnak r daki gunung ni. Tinggi sangat. Takkan sampai punyer. Aku nak balik la".

Si loser pn balik la. Tinggal la si Camper n si Climber tercengang-cengang kat kaki gunung 2 melihat si Loser yg dah pergi. Namun, itu tak mematahkan semangat 2 org guys 2. Mereka lihat gunung 2 sebagai sesuatu yang menarik untuk diterokai.

si Climber pn berkate la "jom, aku akan cuba tuk daki gunung ni". Tapi, pada saat 2 si Climber dah pn memulakan pendakian dan berkata "aku nak daki gunung ni".

Bermula pendakian 2 org guys 2 sampai la ke malam. Disebabkan terlalu jauh tuk sampai ke puncak, diorang pn berhenti berehat dan tido sambil menunggu hari siang tuk sambung semula perjalanan. Keesokan paginye, si Climber bangun dari tido dengan semangat berkobar- kobar tuk sambung pendakian mereka. Namun, si Camper masih lagi lena dalam khemah dan berkata kepada si Climber " Aku dah jumpe tempat ni sebagai tempat yang menarik bagi aku. Aku selesa di sini."

Kemudian pergi la si Climber ni seorg diri mendaki dan mendaki hingga ke puncak gunung.. dengan penuh rasa gembira, dia bersyukur coz dapat sampai kat puncak gunung itu. Pastu, cube teka ape si Climber buat kat puncak gunung 2..huhu..Agak2 die wat ape ek?

Jump! mesti la tak.. Giler ke ape nak jump. 2 nak bunuh diri namenye. huhu..
Kat puncak gunung 2, si Climber ni sebenarnye sedang mencari gunung laen yang lagi tinggi dari gunung yang die dah daki 2..

~TAMAT~

korang rase ape motif aku citer kisah ni ek? huhu.. Kisah ni Prof Ainol Haryati yang cter mse klas terakhir bi..Prof citer lam bi la..Aku yang memandai translit kut bm n nasi tambah cket2. huhu.. rase2 aku yang mane satu ek? Ngee~

a Loser >> sorg yg cpat mengaku kalah tanpa mahu mencuba. Die takut akan kekalahan.
a Camper >> sorg yg terus mencuba untuk sampai ke tempat yg dh di targetkn. Bile dh sampai kat zone selesa, die dah xnak cari bende laen. Die nak terus berada kat posisi 2.
a Climber >> sorg yg suka akan cabaran. die melihat cabaran sebagai sesuatu yg menarik. Walaupn dh berada di zone selesa, die xkn senang duduk. Die ingin mencari sesuatu yg baru tuk mencabar dirinya..

No comments: